Ню-Йоркската рекламна агенция RXM Creative, е измислила оригинален начин за визуализация на 

популярността ни в социалните мрежи. Нарича се The social Ego, прилича на малък робот, вълшебно същество, с кръгла глава и леко тъжен поглед. В него са интегрирани  всички ваши потребителски данни в социалните мрежи и роботът променя размера си в зависимост от популярността ви в тях.

При наличието на лайкове се издува, при липсата на интерес към вашите публикации се свива, по този начин се опитва метафорично да изрази чувствата и емоциите ви.

Не се учудвайте, след като елементарните приложения получават пълен достъп до личната ви информация, че така известната социална мрежа Facebook, знае повече за вас дори и от най-близките ви хора и намирате отдушник в този тип сайтове.

Реално прекарваме повече време във виртуалното пространство, отколкото със същите тези „най-близки хора“. За никой не е изненада, че по този начин повдигаме самочувствието си и егото ни се влияе именно от успешната или неуспешна комуникация в социалните мрежи, вместо извън тях. Например при публикуване на селфи един лайк, може да ни направи щастливи, а един критичен коментар да ни нарани и да предизвика в нас състояние на депресия.

Силата на егото се крие в страха. Основната му функция е да пази личността, но се страхува, че може да се окажете в известна степен нехаресвани. Ето затова ви пришпорва да постигате повече, а най-голямата му нужда е одобрението. А най-лесният начин за одобрение е чрез виртуалната популярност, изразяване на личното ни мнение, чрез публикации на снимки, постове.

На фона на всичко това идеята да имаме някакъв образ на нашето “социално его”, който да ни помага да разберем как то расте или намалява, изглежда съвсем логична. И точно това използват в RXM Creative, с новата джаджа, която измерва успеха и неуспеха на дадена личност.

Автор: Ралица Арнаудова