TikTok за бизнеса - как да го използвате?

През последната година все повече се заговори за TikTok. Дойде време да се докоснем до тази сензационна социална мрежа и да разберем дали тя е подходяща за бизнес трансформации. В тази статия ще научите как да създавате TikTok видеоклипове и ще намерите примери, които ще ви вдъхновят да използвате TikTok в собствения си маркетинг.

С какво е интересен TikTok?

Самият TikTok се позиционира като „място за кратки мобилни видеоклипове“, но разбира се, съдържа всички атрибути на социалните мрежи (социални реакции, абонаменти, функции). Instagram не изостават в надпреварата и създадоха Reels. Нейната цел е да опита да победи TikTok в собствената им игра и да привлече по-младите потребители към себе си. Повече за новото приложение може да прочетете в статията на Markething. 

Историята на TikTok е истинска история за успеха. Преценете сами защо:
* Това е първата голяма социална мрежа, стартирана в Китай, след което успешно се разпространи в САЩ и други страни. TikTok се изстреля бързо, когато компанията майка придоби Musical.ly в края на 2017 година.
* Сега TikTok има повече от половин милиард активни потребители по целия свят, като две трети от тях са на възраст под 30 години, 60% от потребителите в Съединените щати са на възраст между 16 и 24 години.
* TikTok беше най-изтегляното приложение в iOS App Store от януари 2018г. до март 2019г.

Това е пет поредни тримесечия! Според изследванията на Sensor Tower, нивата на ангажираност също са доста високи: потребителите прекарват средно по 52 минути на ден в това приложение.  По-долу ще видите екран на изтегляния на приложения в App Store през 2-то тримесечие на 2019 година. TikTok изпревари както Instagram, така и Facebook.

smartmaks-tiktok-for-business

Приложението на TikTok

TikTok е особено интересен със следния парадокс: досега всички в социалните мрежи се стремяха да създадат уникално съдържание, така че в различна социална мрежа да виждате различно съдържание от различни хора, които следвате. За разлика от тях, в TikTok всички правят едно и също съдържание. В другите социални мрежи хората създават съдържание. И в TikTok съдържанието се  създаваот човек, защото всеки, снимайки едно и също съдържание, трябва да го изпраща по такъв начин, че да бъде запомнен. 

Говорейки за логиката на тази социална мрежа, тя може да бъде сравнена с любимия ви филм. Гледаме любимата си комедия много пъти в различни интерпретации (стара версия, преработена и т.н.). Ние знаем добре сюжета, смисъла и края, но все пак ни е интересно да гледаме как актьорите играят. В TikTok всичко е абсолютно същото - един и същ „сюжет“ и много „актьори“ за различни вкусове. Това е странно, нали? Но това е парадоксална зависимост. В TikTok създателите на видео могат да споделят вертикални видеоклипове с продължителност от 15 до 60 секунди. Богат набор от инструменти за редактиране, маски, стикери, филтри и ефекти, както и обширна музикална библиотека, позволяват на потребителите да създават и добавят тонове съдържание.
Прочетете цялата статия на SEOCONSULT