The store will not work correctly when cookies are disabled.
Бисквитки
Нашият уебсайт използва бисквитки, за да Ви предоставим неговата пълна функционалност. За повече информация какви данни се съдържат в бисквитките, моля, вижте нашата страница Политика за поверителност. За да приемете бисквитки от този сайт, моля, щракнете върху бутона Разрешаване по-долу.
От четвъртък миналата седмица, първият чифт умни очила, произведени от Facebook и Ray-Ban, се продават за $299. Те се наричат Ray-Ban Stories и ще можете да ги намерите почти навсякъде, където се продават Ray-Ban.
Първият чифт умни очила на Facebook не изглеждат като продукт на Facebook.
Няма да намерите логото на Facebook, изписано на тях, или дори името му с дребен шрифт до серийния код. За разлика от друг хардуер, проектиран от Facebook, като Quest 2 или Portal, Ray-Ban Stories се чувстват по-осъзнати и сдържани. Компанията са задържали насищането с излишни екстри и представят един стилен и функционален продукт с определена насоченост.
Очилата, направени в партньорство с гиганта за очила EssilorLuxottica, със сигурност са най-основното устройство, доставено от Facebook. Те правят само няколко неща: Можете да правите снимки и видеоклипове; можете да приемате телефонни обаждания; и можете да слушате музика. Това е. Но въвеждането на аудио в микса чрез високоговорители близо до ушите, вградени в раменете на рамките, ги прави много по-реализирано устройство от Snap’s Spectacles, доставени преди пет години.
Дизайн и екстри.
Едно нещо, което трябва да се отбележи при Ray-Ban Stories е, че те могат да се носят доста незабележимо. Хората вероятно са по-склонни да забележат камерите, отколкото техните леко завишени размери. По-вероятно е заобикалящите ви да забележат, че докосвате рамката на очилата си, за да ги контролирате. Натискането на бутона на дясното рамо ще направи 30-секундно видео, дълго натискане ще направи снимка. Можете също да използвате гласовата команда „Хей Facebook, направи видеоклип“.
Двойните 5-мегапикселови камери могат да заснемат снимки с размер 2592 × 1944 пиксела и видеоклипове с квадратен формат 1184 × 1184 пиксела. Изглежда, че качеството е почти равно на това, което камерите на смартфоните бяха преди около 10 години, така че е ясно, че има много място за подобрения. Допълнителната обработка на телефона по време на качване подобрява снимките и скрива някои от техните затруднения с ниско осветление.
Използването на очилата изисква свързването им с ново приложение на Facebook, наречено View, което е основно просто приложение за преглед на медии, което заобикаля ограниченията в начина, по който медиите от външни устройства могат да се качват на телефона ви. Тук можете също да правите бързи редакции на вашите снимки и видеоклипове, преди да ги прехвърлите във вашата библиотека на телефона или да ги споделите във Facebook/Instagram.
Животът на батерията е изненадващо солиден, но те също имат предимството на зареждаща кутия, която между другото е най-доброто място за съхранението им. Калъфът е малко обемист, но включва и торбичка от микрофибър за защита на лещите. Facebook казва, че можете да получите шест часа чист звук и „целодневна“ употреба.
Недостатъци?
Всъщност, новите очила на Facebook имат доста неща, върху, които трябва да се поработи в следващите години. Като изключим класическият дизайн на Ray-Ban и лесното заснемане на това, което виждаме, Ray-Ban Stories са трудни за използване навън. Ако сте на улицата, например, и ви звънне телефона, трудно ще проведете разговор по тях, тъй като говорителите са само в близост до самото ухо, а не в него. Заобикалящият ни шум заглушава разговора, а трите микрофона не изолират разговора качествено, както при разговор с нормални слушалки.
Една от техните странности е липсата на хидроизолация или дори защита от пръски, нещо, което не изглежда като отлично качество за чифт слънчеви очила. Това е само още едно нещо, което показва, че докато по-дебелата рамка на слънчевите очила има повече смисъл за дизайна на интелигентни очила, този продукт наистина е предназначен повече за закрити помещения.
Очилата са интелигентно проектирани и могат да се носят дискретно. Въпреки това е ясно, че Facebook направи много жертви, за да постигне такъв агресивен форм-фактор. Очилата честно казано не правят нищо особено - качеството на снимките и видеото е относително слабо за 2021г., вградените високоговорители се представят зле на открито и разговорите не са най-приятното изживяване. Цената от 299 долара може би ще стресне много от потребителите, което ще затрудни продажбите. Но въпреки всичко казано, мисля, че Facebook най-вече направи правилните компромиси за продукт, за който многократно са посочвали, че е стъпка по пътя към бъдещето на разширената реалност.
Бихте ли си купили Ray-Ban Stories на Facebook или предпочитате друга марка? Може би сте против този вид технология? Споделете мнениято си в коментарите.