Умните очила на Facebook, Ray-Ban Stories, са вече налични за покупка

От четвъртък миналата седмица, първият чифт умни очила, произведени от Facebook и Ray-Ban, се продават за $299. Те се наричат ​​Ray-Ban Stories и ще можете да ги намерите почти навсякъде, където се продават Ray-Ban.

Явно 2021г. е годината на умните очила. Facebook обявиха Ray-Ban Stories, Xiaomi подготвят Xiaomi Smart Glasses, а очакваме и Apple да представят техните Apple Glass.

Първият чифт умни очила на Facebook не изглеждат като продукт на Facebook.

Няма да намерите логото на Facebook, изписано на тях, или дори името му с дребен шрифт до серийния код. За разлика от друг хардуер, проектиран от Facebook, като Quest 2 или Portal, Ray-Ban Stories се чувстват по-осъзнати и сдържани. Компанията са задържали насищането с излишни екстри и представят един стилен и функционален продукт с определена насоченост.

Очилата, направени в партньорство с гиганта за очила EssilorLuxottica, със сигурност са най-основното устройство, доставено от Facebook. Те правят само няколко неща: Можете да правите снимки и видеоклипове; можете да приемате телефонни обаждания; и можете да слушате музика. Това е. Но въвеждането на аудио в микса чрез високоговорители близо до ушите, вградени в раменете на рамките, ги прави много по-реализирано устройство от Snap’s Spectacles, доставени преди пет години.

Дизайн и екстри.

Ray-Ban Stories дизайн

Едно нещо, което трябва да се отбележи при Ray-Ban Stories е, че те могат да се носят доста незабележимо. Хората вероятно са по-склонни да забележат камерите, отколкото техните леко завишени размери. По-вероятно е заобикалящите ви да забележат, че докосвате рамката на очилата си, за да ги контролирате. Натискането на бутона на дясното рамо ще направи 30-секундно видео, дълго натискане ще направи снимка. Можете също да използвате гласовата команда „Хей Facebook, направи видеоклип“.

Двойните 5-мегапикселови камери могат да заснемат снимки с размер 2592 × 1944 пиксела и видеоклипове с квадратен формат 1184 × 1184 пиксела. Изглежда, че качеството е почти равно на това, което камерите на смартфоните бяха преди около 10 години, така че е ясно, че има много място за подобрения. Допълнителната обработка на телефона по време на качване подобрява снимките и скрива някои от техните затруднения с ниско осветление.

Снимка направена с очилата на Facebook, Ray-Ban Stories
Снимка направена с очилата на Facebook, Ray-Ban Stories. Източник: Интернет

Използването на очилата изисква свързването им с ново приложение на Facebook, наречено View, което е основно просто приложение за преглед на медии, което заобикаля ограниченията в начина, по който медиите от външни устройства могат да се качват на телефона ви. Тук можете също да правите бързи редакции на вашите снимки и видеоклипове, преди да ги прехвърлите във вашата библиотека на телефона или да ги споделите във Facebook/Instagram.

Животът на батерията е изненадващо солиден, но те също имат предимството на зареждаща кутия, която между другото е най-доброто място за съхранението им. Калъфът е малко обемист, но включва и торбичка от микрофибър за защита на лещите. Facebook казва, че можете да получите шест часа чист звук и „целодневна“ употреба.

Недостатъци?

Всъщност, новите очила на Facebook имат доста неща, върху, които трябва да се поработи в следващите години. Като изключим класическият дизайн на Ray-Ban и лесното заснемане на това, което виждаме, Ray-Ban Stories са трудни за използване навън. Ако сте на улицата, например, и ви звънне телефона, трудно ще проведете разговор по тях, тъй като говорителите са само в близост до самото ухо, а не в него. Заобикалящият ни шум заглушава разговора, а трите микрофона не изолират разговора качествено, както при разговор с нормални слушалки.

Една от техните странности е липсата на хидроизолация или дори защита от пръски, нещо, което не изглежда като отлично качество за чифт слънчеви очила. Това е само още едно нещо, което показва, че докато по-дебелата рамка на слънчевите очила има повече смисъл за дизайна на интелигентни очила, този продукт наистина е предназначен повече за закрити помещения.

Очилата са интелигентно проектирани и могат да се носят дискретно. Въпреки това е ясно, че Facebook направи много жертви, за да постигне такъв агресивен форм-фактор. Очилата честно казано не правят нищо особено – качеството на снимките и видеото е относително слабо за 2021г., вградените високоговорители се представят зле на открито и разговорите не са най-приятното изживяване. Цената от 299 долара може би ще стресне много от потребителите, което ще затрудни продажбите. Но въпреки всичко казано, мисля, че Facebook най-вече направи правилните компромиси за продукт, за който многократно са посочвали, че е стъпка по пътя към бъдещето на разширената реалност.

Бихте ли си купили Ray-Ban Stories на Facebook или предпочитате друга марка? Може би сте против този вид технология? Споделете мнениято си в коментарите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *