The store will not work correctly when cookies are disabled.
Бисквитки
Нашият уебсайт използва бисквитки, за да Ви предоставим неговата пълна функционалност. За повече информация какви данни се съдържат в бисквитките, моля, вижте нашата страница Политика за поверителност. За да приемете бисквитки от този сайт, моля, щракнете върху бутона Разрешаване по-долу.
Социалната мрежа работи по нови методи за блокиране на фалшивите реклами и новини
Facebook е мястото, където всеки от нас прекарва голяма част от свободното си време за да подържаме контакт с нашите близки и приятели, а рекламите, които трябва да прескочим и игнорираме стават все повече и повече с всеки изминал ден.Тези дни обаче обявиха нещо, което би направило времето ни прекарано пред телефона, малко по-приятно и сигурно - ще блокира рекламите със съмнителен произход и информация.
Последната и най-масова новина е естествено коронавируса, а медиите и социалните мрежи не помагат особено при информиране с акуратна информация. Всяка медия търси по-висок рейтинг, всяка новинарска услуга и социална мрежа искат повече кликове и посещения, но в стремежа си към достигане на по-голяма аудитория понякога се забравят основни принципи, като проверка на източника няколко пъти.
Масово се споделя недостоверна информация и се използва страха и усещането за неотложност за да се приканят потребителите към решения, с които уж да се излекуват, а от Facebook обявиха, че такива реклами в тяхната платформа ще бъдат блокирани. Информация, която всява страх, обещава пълна защита срещу вируса или недостиг на продукти ще бъде блокирана и няма да я виждаме.
Изявлението идва по-малко от месец, след като компанията обяви, че ще премахне дезинформация за новия коронавирус както от своите Facebook, така и от Instagram платформите. По онова време тя казваше, че тази политика ще включва всяко съдържание за фалшиви лечения или методи за превенция или подвеждащи твърдения за това какви здравни ресурси са на разположение. Говорителят на Facebook потвърди пред The Verge, че тези оригинални правила се прилагат и за реклами, но че правилата около използването на страх за продажба на продукти са по-нова актуализация.
Позицията на Facebook относно дезинформацията за коронавируса е подобна на позицията относно съдържание за анти-ваксинация. Миналата година обявиха, че ще премахнат групите и страниците против ваксини от препоръките си и че няма да позволява такива реклами да бъдат насочвани към потребители си.
Паниката и страха могат да нанесат повече щети от самата болест
Такъв пример е случаят от Украйна тези дни, където хора нападнаха автобуси със свои съграждани от страх от зараза.
Както виждате от статистиката застрашени са по-възрастните хора, които са над 60г., а смъртността при младите граничи с 0.
Въпреки масовата истерия и дезинформация, имайте в предвид, че това е просто един вирус и като всеки такъв, ако не се лекува може да има усложнения.
Лекарите препоръчват да поддържаме висока хигиена, да мием ръцете си често, когато излизаме на публични места да носим маска и да пием повече течности.
По последна информация скоростта на заразяване в Китай забавя темп, а от голяма Немска фармацевтична компания обявиха, че имат разработена ваксина, която може би ще е на пазара от Април.