Как да използвате психологията за да накарате хората да отговарят на вашите имейли

За когото може да се отнася: писането на имейли е болезнено. Трудно е.

Достатъчно лошо е, че намираш време да ги напишеш, но след като го направиш, провериш и премахнеш всички излишни възклицателни знаци, все още не ти е гарантиран отговор.     Има обаче някои добри новини: психологията може да помогне. Чрез разделяне на малко поведенческа наука и настройване на имейлите ви, за да съвпадат, можете да дадете на своите получатели малко повече насърчение да отговорят. Не става въпрос за измама на хора с психо атаки – това е малко зловещо. Но тези психологически тактики могат да преградят следващия ви имейл в RE: Отоговор.
​     

Ако искате да накарате хората да направят нещо, направете го лесно. Отстранете препятствията “,

Нобеловият лауреат Ричард Талер спечели наградата за работата си, която беше съсредоточена около тази концепция. „Ако искате да накарате хората да направят нещо, направете го лесно. Премахнете препятствията “, пише той в книгата си Nudge. Звучи просто, но най-добрият съвет обикновено е.

„В края на имейла просто поставяте точно това, което искате човекът да направи“, казва Макс Мауби, ръководител на поведенческата наука в fintech startup Plum. „Не го обличайте изобщо.“ Опитайте се да подбудите възможно най-малко мислене. Хората често приемат, че някой ще иска да знае всичко, което трябва да знае за нещо, преди да вземе решение – но това може да стане претоварващо. „Претоварването с информация не води до това, че хората правят неща,“ казва Мауби, „всъщност намаляват вероятността хората да предприемат действия.“ Колкото по-лесно, толкова по-добре.

В няколкото изречения, които пишете, уверете се, че вашата молба е болтчето, което привлича вниманието им. Това е „атрактивната“ част. Мозъците ни намират много по-лесно да изпълним задача, ако имаме нещо, към което да се стремим. Когато служителите на летището в Амстердам Шипхол искаха да накарат мъжете, които използват баните му, да се прицелят по-добре, те нарисуваха муха на всеки писоар – точно до канала. Разсипа намалява с 80 на сто. Изпращане на маркетингов бюлетин? Изпъкващ бутон, който някой да щракне – това е мухата на писоара ви.

Направете го по-социален

Хората са направени така, че да бъдат повлияни от това, което другите казват и правят. „Всички държим много и много точни дневници в мозъка си на неща, които хората са направили за нас“, казва Мауби. „И когато някой направи нещо за нас, ние се чувстваме принудени да направим нещо за тях в замяна.“ Това е концепцията за реципрочност.

Ако изпращате имейл до бъдещ работодател, например, не просто искайте работа, първо им дайте нещо. Споделете маркетингова идея, предложение за дизайн или начин да подобрите кода на компанията – най-малкото, покажете, че сте инвестирали известно време и енергия в проучването на марката. „Това може да изглежда доста основно, но ще се изненадате колко хора не го правят“, казва Клеър О’Конър, директор редакция на приложението за запознанства Bumble. „Показването, че сте направили поне малко проучване наистина помага да се гарантира, че ще получите отговор.“

Бъдете учтиви

Самата учтивост на основно ниво също помага, казва Mai-Chi Vu, продуктов дизайнер в плъгин за електронна поща Boomerang, който използва машинно обучение за изчисляване на вероятността да получите отговор. „ Учтивите мейли получават по-високи проценти на отговор“, казва тя. 

Реципрочността идва и тук. „Благодаря предварително“ е най-ефективният край на мейл, с 66% процент на отговори, победи „Благодаря“ (63%) и „Благодаря Ви“ (58%) с тънък марж, но напълно унищожи класиците като „Най-добри пожелания“ (51% ). Може би подсъзнателно сме осъзнали, че никой всъщност не изпраща своите „най-добри пожелания“ или „любезни пожелания“ искрено, но все още се чувстваме задължени да изпълним задача, за която вече са ни благодарили.

График на мейлите

„Една и съща информация, изпратена в различно време, може да има драстично различни нива на успех“, казва Мауби, но най-добрите времена ще бъдат различни за всяка ситуация. Ако изпращате бюлетин, направете A / B тест. Ако сте в тесен график, разберете кога получателят ви обикновено влиза в офиса и планирайте имейла да пристигне тогава, така че да е в горната част на пощенската му кутия. Помислете колко от времето им отнемате. „Уважаването на времето на другия човек е от решаващо значение“, казва О’Конър. „Вместо да казвате, че искате да си поговорим, кажете, че искате 15 минути по телефона за вашият уникален проект. Да бъдеш директен ще ти помогне да предотвратиш разточителни разговори. “

Всичко се връща към улесняване на нещата. Но Мауби също ни пусна на малък трик. „Това трябва да се използва пестеливо“, казва той, или ще стане по-досадно, отколкото умно. „Можете да подредите имейла си така, че ако човекът не направи нищо, нещо добро да се случи.“

Хората са мързеливи, така че често просто се съгласяват с опцията по подразбиране. „Но имаш ли нужда дори от отговор?“, Пита Мауби. „Настройте го така, че по подразбиране, ако не правят нищо, вие да продължите напред.“ Изпратете ми имейл, ако не сте убедени. Ако не чуя нищо, ще приема, че сте доволни. Звучат добре? 
А какви похвати ползвате вие?
​Благодаря предварително.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *