Както писахме преди няколко дни, тече разследване срещу ативирусната Avast за неправомерно събиране и продаване на лични данни.

Естествено случаят се разчу и стигна очаквани нива, а от Avast вече имат и отговор на проблема - Закриха дъщерната компания Jumpshot, в сила от днес. Само няколко дни след като беше разкрито, че популярният антивирусен софтуер на Avast събира данни за сърфиране и го продава на рекламодатели, компанията заяви, че закрива дъщерното дружество, което го направи възможно.

С публикация в блог, изпълнителният директор на компанията Ondrej Vlcek казва, че Avast прекратява събирането на данни и операциите на дъщерната си компания Jumpshot „с незабавен ефект“ и не споменава никакви планове за прехвърляне на засегнатите служители на компанията, което означава, че те вероятно са без работа.

Докладите, които са резултат от съвместно разследване между Motherboard и PCMag, подробно описват как Avast събира данни за сърфирането на потребители чрез своя антивирусен софтуер. Тези данни включваха търсения с Google, търсене на местоположение, посетени URL адреси, заедно с точни данни за време, а в някои случаи дори и конкретни търсения, направени в порно уебсайтове. Въпреки че Avast твърди, че отделните потребители не могат да бъдат идентифицирани от тези данни, Motherboard говори с експерти, които казват, че това може да е възможно в някои случаи.

Jumpshot твърди, че има данни от най-много 100 милиона устройства и посочи някои от най-големите световни компании сред своите клиенти, включително Google, Yelp, Microsoft и Pepsi. Jumpshot би пакетирал тези данни в различни продукти, един от които беше „Всички емисии за кликвания“, което ще позволи на клиентите му да виждат всички кликвания на потребители в отделни домейни (като Amazon.com). Съобщава се, че тези клиенти са платили милиони долари за продуктите на Jumpshot, които често включват точни данни за сърфиране.

Въпреки че Avast обяви, че затваря Jumpshot, Vlcek защити начина, по който компанията събира данните. Освен че подчертава, че Jumpshot е действал като независима компания, той каза, че Avast и Jumpshot са действали „напълно в рамките на законовите граници“ и „са се ангажирали със 100-процентно спазване на GDPR“.