BMW отменя решението да начислява на собствениците на превозни средства годишна такса за използване на Apple CarPlay
Това беше съмнително решение от самото начало, като се има предвид, че никой друг производител не кара клиентите си да плащат за използването на CarPlay. BMW коригира своето противоречиво решение да начислява годишна такса за използването на Apple CarPlay в своите превозни средства. От 2016 г. германският автомобилен производител изисква от собствениците да плащат допълнително, за да използват CarPlay - първо като еднократна опция за 300 долара, а по-късно като такса в размер на 80 долара на година. Сега изглежда, че BMW е видяла грешката в своето решение.
Всеки, който притежава превозни средства от 2019 или 2020 година и настоящите абонати на BMW-Apple CarPlay, скоро няма да трябва да плаща месечен или годишен абонамент, заяви говорител от компанията. Този процес обаче може да отнеме няколко седмици за съществуващите акаунти.
„BMW винаги се стреми да задоволи нуждите на нашите клиенти и тази промяна на политиката има за цел да им осигури по-добро преживяване”, заяви говорителят.
Apple твърди, че не начислява на автомобилните производители такса за използване на CarPlay, но има разходи, свързани с интегрирането му в системата за автомобилно инфоразвлечение. По-голямата част от автомобилните производители предлагат CarPlay като безплатна система. The Verge намери най-новата версия на CarPlay, която се предлага с актуализацията на iOS 13, за най-добрата версия на интерфейса за автомобил досега.
Автомобилните компании от години се опитват да поддържат Apple и Google под ръка, вярвайки, че биха могли да създадат технология в автомобила, която съперничи на мобилната индустрия за нейната използваемост и функционалност. Сега виждаме производители на автомобили да се предават и да признават, че клиентите им предпочитат интерфейса на телефона им пред този на колата си.